Обдаровані діти – майбутнє Криворіжжя

На виконання Міської програми «Обдаровані діти – майбутнє Кривого Рогу» (на 2021-2023 роки) з метою оновлення цілісної системи виявлення, розвитку, навчання, виховання й підтримки обдарованих дітей та молоді, створення умов для формування особистості учня, здатного до подальшої життєвої реалізації, у закладі було розроблено річний план роботи на 2020-2021 навчальний рік та втілено такі заходи щодо роботи з обдарованими  та здібними школярами.

Протягом навчального року педпрацівники закладу були залучені до міських програм, науково-практичних конференцій, вебінарів з питань роботи з обдарованими дітьми, організованих за сприяння КЗ «ЦПРПП» КМР:

  • міський методичний практикум «Моделювання, проєктування, конструювання уроків української мови та літератури в умовах Нової української школи» (29.04.2021);

  • практичний семінар «Наукові товариства учнів у контексті Нової української школи» (03.2021);

  • міський методичний практикум «Підвищення якості та результативності сучасного уроку через компетентнісно орієнтований підхід до викладання української мови та літератури» (25.03.2021);

  • міський майстер-клас «Мій особистісно зорієнтований урок в умовах становлення та розвитку Нової української школи» (22.10.2021);

  • міська конференція «Аналіз участі учнів-членів МАН у Всеукраїнському етапі конкурсу-захисту НДР» (04.12.2020);

  • онлайн-семінар «Особливості психологічного супроводу освітнього процесу в умовах розбудови Нової української школи» (07.12.2020);

  • онлайн-семінар Феномен самоефективності. Виокремлення категорії самоефективності особистості від інших психологічних змінних з метою формулювання критеріїв самоефективності» (лютий 2021).

У ході зазначених вище заходів відбувся обмін досвідом роботи кращих педагогічних працівників з питань роботи з обдарованими дітьми і молоддю та його популяризація.

Своїм досвідом мали змогу поділилися кращі педагоги школи шляхом висвітлення наробок у фахових періодичних друкованих та електронних виданнях:

  • Нестеренко Т.А., учитель української мови та літератури, «Методичні стратегії розвитку критичного мислення» (“Вищий навчальний заклад” “Міжнародний гуманітарно-педагогічний інститут “Бейт Хана“, 2020);

  • Бондаренко Т.М., учитель української мови та літератури, конспект уроку з літератури рідного краю “Яків Браницький – криворізький послідовник Павла Глазового” (журнал “Українська мова і література у школі”, 2020);

  • Шаповаленко І.П., учитель зарубіжної літератури, методична розробка “Філологічна ігротека” (каталог “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”);

  • Шаповаленко І.П., учитель зарубіжної літератури, сценарій літературного салону “Чотири вальси Федора Тютчева” (каталог “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”);

  • Шаповаленко І.П., учитель зарубіжної літератури, стаття “Українознавчий компонент на уроках вивчення творчості М. гоголя” (каталог “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”);

  • Шаповаленко І.П., учитель зарубіжної літератури, презентація “Ідея радості життя й відкриття світу в романі Е. Портрет “Полліанна” (каталог “Відкритий урок: розробки, технології, досвід”);

  • Раковська Л.Л., учитель початкових класів, “Розв’язуємо складені задачі на знаходження різниці” (vseosvita.uа, сертифікат ІХ489294);

  • Раковська Л.Л., учитель початкових класів, презентація до уроку математики у 2 класі НУШ на тему “Розв’язуємо задачі на різницеве порівняння” (vseosvita.uа, сертифікат №DW570253);

  • Раковська Л.Л., учитель початкових класів, презентація до уроку української мови у 2 класі НУШ на тему “Добираю заголовок до тексту” (vseosvita.uа,  сертифікат FI092016).

У 2020-2021 н.р. щодо роботи з обдарованими та талановитими дітьми було проведено ряд заходів:

  • створено координаційну раду по роботі з обдарованими дітьми;

  • поновлено інформаційний банк даних «Обдарованість»;

  • створено умови для занять науково-дослідницькою роботою обдарованими дітьми;

  • залучено до співпраці викладачів філологічного відділення Криворізького педагогічного інституту з метою керівництва науковими роботами учнів;

  • організовано роботу наукового товариства школярів «Перлина держави»;

  • організовано науково-дослідницьку діяльність здібних учнів, залучено їх до навчання у ДВ МАН України;

  • проведено шкільні олімпіади з базових дисциплін;

  • забезпечено участь обдарованих учнів у міських інтелектуальних конкурсах та захистах НДР.

У вересні 2020 року в закладі було проведено шкільний етап олімпіад із базових предметів. У листопаді 2020 року проведення інших етапів олімпіад для учнів середньої та старшої школи в очному режимі було скасовано.

У квітні 2021 року було проведено районний та міський етапи учнівських олімпіад серед учнів 4-х класів. У районних змаганнях з математики І місце  посіла учениця 4-А класу Семенець В. (учитель Кресак Н.М.), результатом міського етапу стало почесне ІІІ місце.

Здобувачі освіти 3-Б класу брали активну участь в інтернет-олімпіаді «Осінь -2020», організованій порталом “На урок”:

  • українська мова: 21 учасники, 20 переможців;

  • математика: 20 учасників, 18 переможців;

  • «Я досліджую світ»: 20 учасників, 17 переможців;

  • предмети початкової школи: 23 учасники, 15 переможців.

Результати 3-Б класу за наслідками інтернет-олімпіади «Зима – 2021»:

  • українська мова: 18 учасників, 14 переможців;

  • математика: 22 учасники, 17 переможців;

  • «Я досліджую світ»: 20 учасників, 11 переможців;

  • предмети початкової школи: 12 учасників, 10, переможців.

Здобувачі освіти молодшої ланки також активно взяли участь у шкільній Всеукраїнській дистанційній олімпіаді  «Весна – 2021», що була організована на освітньому порталі «Всеосвіта». Заклад нагороджено листом-подякою за активну участь здобувачів освіти в заходах, учитель Кресак Н.М. відзначена за якісну підготовку учнів, професійну компетентність, володіння сучасними інформаційними засобами та вміння впроваджувати нові технології в освітній процес.

          У Всеукраїнській олімпіаді “Всеосвіта Осінь-2020” від 2-А класу було 11 учасників, з них 1-3 місце посів Оголь Ярослав.

Здобувачі освіти середньої та старшої школи мали змогу брати участь у різноманітних творчих та інтелектуальних конкурсах, що проходили з урахуванням протиепідемічних вимог. Результати участі обдарованих учнів закладу в конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт та творчих конкурсів уміщено в таблиці:

№ з/п
Назва конкурсу
Районний етап
Міський етап
Обласний етап
ПІБ вчителя
І
ІІ
ІІІ
І
ІІ
ІІІ
І
ІІ
ІІІ
1.
Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт МАН України «Юний філолог – 2021»
3
2
Голуб О.І.
Смуток Н.В.
Бондаренко Т.М.
2.
Міжнародний конкурс з української мови ім. П. Яцика
3
4
1
Голуб О.І.,
Смуток Н.В.,
Бондаренко Т.М.,
Ієвлєва Т.М.,
Нестеренко Т. А.,
Сушенцева О.М.,
Малець Т.М.
3.
Міжнародний мовно-літературний конкурс
ім. Т. Шевченка
5
1
1
3
Голуб О.І.,
Смуток Н.В.,
Бондаренко Т.М.,
Ієвлєва Т.М.,
Нестеренко Т.А.
4.
Всеукраїнський конкурс-захист творчо-пошукових робіт «Проба пера – 2021»
1
Шаповаленко І.П.
5.
Міський конкурс-захист творчо-пошукових робіт «Студія геометричних ідей – 2021»
1
2
Бондар Н.А.,
Шишова О.В.
6.
Міський конкурс дитячої та молодіжної творчості «Разом з нами молодіє місто»
1
1
Голуб О.І.,
Смуток Н.В.
7.
Конкурс юних літераторів «Собори наших душ – 2021»
1
1
1
1
Голуб О.І.,
Смуток Н.В.
8.
Всеукраїнський конкурс дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник – 2021»
1
Волознєв А.В.

Участь учнів в інтелектуальних змаганнях протягом 2020-2021 н.р. дозволяє зробити такі висновки:

  • проведено шкільний етап Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика. У районному етапі брало участь 9 представників закладу,  І місця посіли Смуток Кіра (6-В клас), Потапенко Анастасія (7 клас) та Карнаух Карина (10-Б клас), ІІІ місця – Лисечко Ігор (4 клас), Плис Владислава (5 клас), Романчук Кароліна (9-В клас), Нікітченко Станіслав (11-Б клас). На міському етапі конкурсу було представлено 3 роботи, І місце здобула Карнаух Карина.

  • у районному етапі Міжнародного мовно-літературного конкурсу                 ім. Т. Шевченка брали участь 7 учасників від закладу, І місця посіли Ієвлєва Аліна (5-Б клас), Потапенко Анастасія (7 клас), Лисечко Анастасія (8-Б клас), Романчук Кароліна (9-В клас), Мірошниченко Анна (10-Б клас); Сушенцева Софія (6-В клас) – ІІ місце. За результатами міського етапу конкурсу маємо такі результати: Мірошниченко Анна виборола І місце, Ієвлєва Аліна, Потапенко Анастасія, Лисечко Анастасія – ІІІ місця;

  • у рамках святкування Дня міста було проведено Міський конкурс дитячої та молодіжної творчості «Разом з нами молодіє місто», у якому І місце посіла Смуток Кіра (6-В клас), ІІІ місце – Голуб Дар’я (8-Б клас);

  • у районному етапі Конкурсу юних літераторів «Собори наших душ – 2021» І місце здобула Голуб Дар’я (8-Б клас), ІІІ місце – Смуток Кіра (6-В клас). Творчі роботи дівчат було представлено у міському етапі конкурсу, де Голуб Дар’я знову посіла І місце, а Смуток Кіра – ІІ місце;

  • у ХІ Міжнародній природознавчій грі “Геліантус -2020” І місця посіли Грудєв Даниїл та Заїкін Назарій, учні 2-А класу;

  • у Міжнародному математичному конкурсі “Кенгуру” брали участь 7 учасників від 2-А класу, результатів ще немає;

  • 14 учнів 5-8 класів брали участь у Всеукраїнському конкурсі з українознавства «Соняшник»; за підсумками конкурсу 10 з них одержали дипломи переможців, 4 – дипломи учасників;

  • у Всеукраїнському  конкурсі з українознавства «Патріот-2021» брало участь 28 учасників 5-8 класів, усі одержали дипломи учасника;

  • у Міжнародному конкурсі з інформатики та комп’ютерної вправності «Бобер – 2021» свої сили спробувало 15 учасників, відмінний результат мають 10 з них, добрий – 4, сертифікат учасника одержав 1 учень.

Протягом року в закладі було створено належні умови для відвідування здібними дітьми гуртків, факультативів, спецкурсів, також вони мали змогу займатися дослідницькою діяльністю.

У 2020-2021 н.р. у закладі продовжило свою діяльність наукове товариство школярів «Перлина держави». Товариство створено з метою пошуку, підтримки, залучення до наукових досліджень обдарованої учнівської молоді, створення умов для її подальшої творчості та наукової роботи.

НТШ закладу має три сходинки:

  • І – «Перші кроки» (об’єднує учнів 3-4 класів).

  • II – «Надія школи» (об’єднує учнів 5-8 класів)

  • III – «Перлина держави» (об’єднує учнів 9-11 класів).

Члени товариства об’єднані у 9 предметних відділень, що відповідає структурі Дніпропетровського регіонального відділення Малої академії наук України. Освітній процес у межах НТШ здійснюється диференційовано (відповідно до віку, індивідуальних можливостей, інтересів, нахилів, здібностей, стану здоров’я) з використанням різних організаційних форм роботи: гурткова робота, клубна робота, урок, лекція, індивідуальні заняття, конференція, семінар, курси, читання, вікторина, змагання, зльоти, олімпіади, конкурси, огляди, виставки тощо. Члени товариства беруть активну участь в осінній (установчій), зимовій та весняній сесіях, організованих ДВ МАН. Карнаух Карина, Нікітченко Станіслав та Романчук Кароліна були учасниками осінньої онлайн-школи, що була організована на базі ДВ МАН. Карнаух Карина має сертифікати за активну участь у літній онлайн-школі МАН.

НТШ «Перлина держави» має Положення, паспорт з переліком акцій, керівники яких готують учнів до участі у конкурсах різного рівня, олімпіадах, захисті науково-дослідницьких робіт. Результатом вдало організованої науково-дослідницької роботи здібних учнів є призові місця у багатьох конкурсах.

Учні-члени НТШ «Перлина держави» активно залучені до участі в заходах міського фестивалю «Інтелектуали Криворіжжя – 2021».

У грудні 2020 року проходив міський відбірковий етап конкурсу науково-пошукових робіт (відділення літературної творчості) «Проба пера – 2021», у результаті якого учениця 9-Б класу Заїкіна Злата посіла ІІІ місце. Керівником роботи стала учитель зарубіжної літератури Шаповаленко І.П., котра два роки поспіль стабільно готує переможців зазначеного конкурсу.

У квітні 2021 року троє учнів закладу представили свої науково-пошукові роботи на міському конкурсі «Студія геометричних ідей – 2021» (відділення математики). За результатами Антонюк Дмитро (8-В клас) посів ІІ місце,  Гриньов Максим (8-В клас), Романчук Кароліна (9-В клас) посіли ІІІ місця. Педагоги закладу Бондар Наталія Андріївна та Шишова Ольга В’ячеславівна стабільно декілька років поспіль виявляють належний рівень підготовки учнів до міських інтелектуальних змагань у рамках відділення.

У 2020-2021 н.р. відбувся міський етап Всеукраїнського конкурсу дослідницько-експериментальних робіт з природознавства «Юний дослідник – 2021» (відділення хімії та біології). Учень 6-Б класу  Пилипчук Денис під керівництвом молодого спеціаліста Волознєва А.В. посів почесне ІІІ місце.

Для слухачів Дніпропетровського відділення МАН України та учнів 9-11 класів навчальних закладів області відбулися обласні літературні читання до річниці від дня народження великого українського мислителя-мудреця, педагога, філософа, поета, композитора, музиканта, культурно-освітнього подвижника Григорія Савовича Сковороди. Мета заходу: популяризація філософської й мистецької спадщини Григорія Сковороди серед учнівської молоді.

Для участі в наукових читаннях учасники готували виступи за різними напрямками. Заклад представляли  Голяк Ксенія та Кохан Віталіна (11-Б клас) у номінації декламація літературної спадщини Григорія Сковороди. Обидві учасниці відзначені подяками.

Щорічно на базі КСШ № 118 проходить І міський (відбірковий) етап конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт з української мови та літератури «Юний філолог – 2021» (відділення мовознавства та літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства). У конкурсі взяли участь троє вихованців НТШ – Романчук Кароліна (9-В клас, науковий керівник Бондаренко Т.М.), Карнаух Карина (10-Б клас, науковий керівник Голуб О.І.), Нікітченко Станіслав (11-Б клас, науковий керівник Смуток Н.В.). Усі учасники стали переможцями етапу, посівши І місця.

Роботи переможців були представлені на обласному рівні, за результатами якого двоє учасників – Карнаух Карина та Нікітченко Станіслав – посіли ІІ місця й стали стипендіатами Дніпропетровського відділення Малої академії наук. Слід зазначити, що Карнаух Карина стабільно виявляє високий рівень підготовки,  що допомогло їй другий рік поспіль стати лауреатом обласного етапу. Наукові керівники Голуб О.І., Смуток Н.В. протягом багатьох років поспіль готують конкурентоспроможних учасників міського та обласного етапів конкурсу.

До роботи з обдарованими учнями та їх батьками залучено шкільного психолога, яка веде пошук обдарованих дітей, здійснює їх психолого-педагогічний супровід та консультування батьків. Юлія Леонідівна бере активну участь у міських заходах з питань комплексного супроводу обдарованих здобувачів освіти. Протягом 2020-2021 н.р. працювала над методичною проблемою «Використання методів арт-терапії під час корекційно-розвивальних занять», тому в роботі з виявлення й супроводу обдарованих дітей часто використовує методи й прийоми арт-терапії («У пошуках скарбів», «Світ починається з мене!», марафон листів до батьків, арт-інсталяція тощо).

Отже, можна стверджувати, що закладом створено необхідні умови для розвитку різних видів обдарованості, працюють гуртки та факультативи, дітей забезпечено необхідною додатковою літературою. У закладі організовано виставки учнівських робіт, здобутки обдарованих учнів в інтелектуальних заходах різних рівнів систематизовано та висвітлено в соціальних мережах Facebook, Instagram, Telegram та на сайті школи. Талановиті діти та молодь відзначені грамотами, сертифікатами та дипломами встановленого зразка. За традицією, за найвагоміші здобутки протягом навчального року Нікітченку Станіславу (11-Б клас) присвоєно звання «Тріумфатор року», Романчук Кароліні (9-В клас) – «Відкриття року», Данилейченко Крістіні (10-Б клас) – «Громадський діяч року», Карнаух Карині (10-Б клас) присвоєно звання «Сила інтелекту».

У закладі підтримується педагогічна ініціатива, надається широкий простір для реалізації творчого потенціалу педагогів і здобувачів освіти, широко використовується весь арсенал методів, прийомів організації та здійснення освітньої діяльності в цілому й у роботі з обдарованими та талановитими дітьми зокрема.

Залишити відповідь